سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاطع فولادی چگونه تولید میشوند

 

کارخانه فولاد قزوین تحت عنوان یک کدام از شرکت ها بزرگ در مورد ایجاد اشکال میلگردهای فولادی است . این شرکت در سال 1380 در شهر قزوین تاکستان در کیلومتر 5 جاده تاکستان – ابهر به افتتاح رسید .

 

از جمله تولیدات ساخت شده این سوله , می شود به اشکال میلگرد در سایزهای 20 - 8 میلی متر اشاره نمود . میلگردهای تولیدی این سوله , طبق استاندارد A2  روسی ساخت می شود که از مدل آجدار بی آلایش هست .

 

از این دربین , میلگرد A2 در طبقه تولید ها نصفه دشوار جای دارد و دارنده انعطاف پذیری بیشتری نسبت به میلگرد A3 است . میلگردهای ساخت شده این مجموعه , در سایز 8 الی 20 میلیمتر ساخت و به بازار فروش عرضه میشوند .

مجتمع فولاد البرز غرب در سال 1387 در استان زنجان شهرستان ابهر تاسیس شد . تولیدات این کارگاه , ایجاد میلگرد شاخه آجدار A2 از سایز 10 تا 12 و میلگرد شاخه آجدار A3 از سایز 12 تا 25 میلیمتر است . این کارگاه , قابلیت و امکان ایجاد هر ساله 600 هزارتن میلگرد برای مصارف صنعتی و ساختمانی داراست . همینطور درین سوله , گونه های نبشی پر و بال معادل در بعدها متفاوت ساخت می شود .

فوندانسیون , یکی‌از مهم ترین قسمت‌های هر ساختمان است . جذاب است بدانید که وزن کلی ساختمان ابتدا به اسکلت , بعد به ستون‌ها و در غایت به فوندانسیون منتقل میگردد . در فیض , فوندانسیون بایستی مضاعف سفت باشد تا بضاعت و توان تحمل چنین باری را داشته باشد .

 

میلگردهای تقویتی برای به‌کار‌گیری در فوندانسیون , ابتدا خم شده یا این که بُرش داده‌می‌شوند و بعد از آن , برای وارد‌شدن به نصیب با اهمیت فوندانسیون , مورد به کار گیری قرار می گیرند .

 

میلگردهای تقویتی , همزمان با جای‌گذاری میلگردهای معمولی نصب می شوند و قاعدتاً در بخش پایینی فوندانسیون قرار می گیرند ; یعنی در «پی ساختمان» , جایی پایین‌تر از ستون‌ها .

 

در بعضا مورد ها , با تشخیص مهندس‌های ساختمان , از میلگرد تقویتی در ناحیه‌های فراتر نیز به کار گیری میشود .

جذاب است بدانید که اکثری از ساختمان‌های دیرین و فرسوده , فارغ از به کارگیری از میلگرد تقویتی ساخته شده‌اند . علاوه بر این‌ , به کارگیری از گونه های میلگرد تقویتی , هزینه‌های متعددی را به تولید کننده اجبار می‌نماید .

 

در حالتی‌که در سازه‌ی ذی‌ربط , از میلگرد A4 مصرف شده باشد , می‌توان خاطرنشان کرد که به کارگیری از میلگردهای تقویتی در آن ساختمان , ناخواسته نیست .

 

برای ارتقاء استحکام و ایستادگی در قبال ز‌لزله , میلگردهای تقویتی را به پروسه ساخت فوندانسیون یا این که دیوارهای بُرشی بیشتر مینمایند . همینطور , هر پیمانکاری قادر است تعیین نماید که سازه‌ی خویش را در چه سطحی از استحکام سازه نماید ; ولی نکته اینجاست که در صورت پیدایش آسیب‌های ارگانیک , چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

 

سازه بر این ; خوب تر است خانه‌ی خویش را در مستحکم‌ترین وضعیت ممکن سازه کنیم که هنگام خطر نیز , کمترین آسیب‌ها به آن وارد شود .

میلگردهای تقویتی برای ارتقا ایستادگی ساختمان در قبال زمین لرزه یا این که طوفان‌های ناگهانی به عمل میروند . مهمترین کاربرد‌ این میلگردها در فوندانسیون , سقف‌های تیرچه بلوک و دیوارهای بُرشی است . در نقطه پایان مطلب , درباره ی نحوه‌ی محاسبه‌ی تعداد میلگرد موردنیاز و لزوم استعمال از میلگردهای تقویتی حرف کردیم . همینطور , اکثری از ویژگی‌های میلگرد تقویتی را برشمردیم . در حالتی که سوالی در این باره دارید , در بخش نظرها با ما میان بگذارید .

میلگردهای کلاف , به دو دسته‌ی بی آلایش و آجدار تقسیم‌بندی می شوند . میلگردهای کلاف در سایزهای 5 . 5 تا 16 میلی‌متر ساخت و روانه‌ی بازار می شوند . دسته‌ای از میلگردها که سایز 5 . 5 تا 8 میلی‌متر دارا‌هستند , تحت عنوان مفتول یا این که وایر شناخته می شوند . به کار گیری از کلاف عرضی در ساختمان‌ها سبب ساز می گردد , نیروی نتیجه ها از بارها , به صورت یکنواخت روی سقف توزیع شود .